9 powodów nadmiernego łaknienia na słodycze

TrufflesNieregularne jedzenie, przetworzone pokarmy, oraz toksyny wpływają na rozregulowanie fizjologicznego mechanizmu regulacji głodu i łaknienia, co skutkuje otyłością, lub innymi zaburzeniami odżywiania.

1. Według psychologów nadmierny apetyt na słodycze pojawia się już w dzieciństwie w skutek spożywania mleka i mlecznych mieszanek, potem nasila się przez podawanie słodyczy jako nagrody.

2. Powodem nadmiernego spożywania słodyczy może być nadmierne wydzielanie niektórych neuropeptydów jak również insuliny, która jest wydzielana w odpowiedzi na zjedzony pokarm.

3. Często spotykanym powodem nadmiernego apetytu na słodycze może być niedobór chromu, ale także niedostatek serotoniny w mózgu. Serotoniny czyli neuroprzekaźnika wpływającego zarówno na apetyt jak i dobre samopoczucie.

4. Nadmierny apetyt na słodycze może być efektem zaburzonej równowagi hormonalnej, co szczególnie dotyczy wydzielanie progesteronu. Zwłaszcza u młodych kobiet zwiększony apetyt może być odczuwalny tuż przed miesiączką, gdy wzrasta poziom estrogenu w stosunku do progesteronu, czemu towarzyszyć może spadek wydzielania serotoniny, co powoduje wzrost łaknienia na produkty z dużą zawartością cukru. Są to produkty mączne, słodkie napoje i słodycze.

5. Także w okresie menopauzy przy spadku poziomu hormonów zmniejsza się poziom serotoniny, której niedobór powoduje zwiększony apetyt na węglowodany. Ten sam mechanizm występuje w depresji.

6. Przyczyną nadmiernego apetytu na słodycze może być też  niedobór magnezu. Zatem brak w diecie takich produktów jak : biała  fasola, pestki dyni, migdały, kasza gryczana, otręby pszenne , zarodki pszenne, szpinak, ryby, czy cieciorka prowadzi do niedoboru magnezu.Home made chocolate cookies and spoon

7. Duża ilość mięsa w diecie, również może powodować zwiększoną ochotę na słodycze.

8. Słodkie produkty sprzyjają rozrostowi szkodliwych grzybów w jelicie, co prowadzić może do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Mowa tu o Candida Albicans ( pasożytniczy grzyb z rodziny drożdżaków ) wytwarza neurotoksyny, które przenikając do krwiobiegu wywołuje zmiany w układzie nerwowym, objawiające się dużym łaknieniem na słodycze.

9. Stresowi towarzyszy również wzmożony  wzrost apetytu na słodycze.

W skutek nadmiernego spożycia węglowodanów rafinowanych dochodzi także do zakwaszenia organizmu, co doprowadza z kolei do zużywania substancji mineralnych miedzy innymi chromu.
Dietetycy ostrzegają przed spożywaniem cukrów przetworzonych, co prowadzi do wielu chorób takich jak : nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, choroby serca, rozdrażnienia, a także zaburzenia koncentracji.
Prawidłowa dieta powinna zawierać pełnowartościowe nierafinowane węglowodany zawarte w zbożach, w burakach, w warzywach strączkowych, w karczochach,  ziemniakach, marchwi, dyni i owocach.

ZAPAMIĘTAJ !!!
Spirulina i chlorella ( czyste algi ) znane są z redukcji zapotrzebowania organizmu na węglowodany i słodycze.



2 odpowiedzi na „“9 powodów nadmiernego łaknienia na słodycze””

  1. Marta pisze:

    Dodałabym jeszcze: 10. Zacznij uprawiać sport – przestaniesz myśleć w wolnym czasie o jedzeniu/smakołykach bo w wolnym czasie będziesz na treningach – bieganie lub basen. Ja tak robię od 2 lat to cukierki jadam w weekendy kiedy to też mam odpoczynek od wysiłku.

  2. HealthyTime pisze:

    Bardzo dobrze napisany artykuł! Wszystko się zgadza :) pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz