Jak nie pracować całe życie na choroby

farm fresh vegetablesCzy wiesz że przez całe życie pracujesz na choroby ?  Z tego artykułu dowiesz  się jakie pokarmy należy spożywać, aby zdrowo i długo żyć.

 W roku 1991 został opublikowany Raport Lekarzy na Rzecz Odpowiedzialnej Medycyny w Ameryce, który uznał za podstawę zdrowego żywienia 4 grupy pokarmów.

Są to:

- rośliny strączkowe

-pełne ziarna zbóż

-owoce

-warzywa

Wynika z tego, że nie znalazły miejsca produkty zwierzęce ( nabiał i mięso ). Co oznacza, że produkty nie są niezbędne, ale mogą być jedynie dodatkiem do diety, lecz nie jej podstawą. Współczesna dietetyka uważa, że największe znaczenie ma oddziaływanie pokarmu na zdrowie, zaś mniejsze znaczenie przypisuje się wartości odżywczej ( ilość tłuszczu, białka, cukrów)

Pokarmy dzielimy na : – biotwórcze ( rozwijające życie ) – bioaktywne  ( podtrzymujące życie ) – biostatyczne ( zwalniające procesy życiowe ) – biobójcze ( niszczące życie ).   Pokarmy bioaktywne i biotwórcze zawierają minerały, witaminy, pigmenty, enzymy, aminokwasy.  Do nich zaliczamy: pełne ziarna zbóż i roślin strączkowych, zioła, ziarna skiełkowane, surowe warzywa i owoce.  Spożywanie pokarmów z tych dwóch wyżej wymienionych grup zapewnia zdrowie.  Jednak spożywanie pokarmów biobójczych i biostatycznych takich które zostały zniszczone przez konserwację, dodatki chemiczne, rafinację należy je ograniczać i powoli eliminować.  Żywienie biodynamiczne, to żywienie, które daje ciału to czego mu potrzeba i nie wywołuje zatrucia.

Zasadą żywienia biodynamicznego czyli zdrowego żywienia jest równowaga.  Pokarm ma równowagę wówczas gdy spożywamy go w następującej proporcji:  węglowodany 6,białka 1, tłuszczu 1/2.  Co oznacza, że osoba ważąca 50 kg. potrzebuje na dobę 300g węglowodanów, 50g białka i 25g tłuszczu.  W zdrowym żywieniu niezbędne są sole mineralne, witaminy, pigmenty, enzymy i oczywiście woda.  Wszelki niedobór lub nadmiar składników pokarmowych zaburza równowagę i wywołuje choroby.  Najbardziej zrównoważonym pokarmem jest ziarno pszenicy, ponieważ jest w nim zachowana idealna proporcja białka w stosunku do węglowodanów i wynosi 1:6.  Ze względu na małe ilości tłuszczu w ziarnie, należy je spożywać z olejem tłoczonym na zimno.  W roślinach strączkowych brakuje metininy, więc należy je spożywać z kukurydzą, ryżem lub z pszenicą.  Zaś w pszenicy brakuje lizyny tak więc można ją łączyć z kaszą gryczaną bogatą w ten aminokwas.  Bardzo korzystne połączenie stanowią zboża z warzywami, także grzybami, strączkowymi oraz warzywa z nabiałem, rybą, zbożem i tłuszczem.

Świetnie uzupełniają się brakujące aminokwasy, dzięki czemu białko jest pełnowartościowe.  Obecny system odżywiania posiada wszystkie możliwe błędy.  Niezrównoważone i obfite żywienie może doprowadzić do niedoboru składników pokarmowych i nieprawidłowej eliminacji niestrawionych resztek.  Wówczas pojawiają się takie dolegliwości jak: biegunki gazy, zaparcia, bóle brzucha. Uciążliwe dolegliwości znikają po prawidłowym  zestawieniu  pokarmów.



2 odpowiedzi na „“Jak nie pracować całe życie na choroby””

  1. Paweł pisze:

    Dobrze, że są jeszcze blogerzy myślący o tym, aby przekazać czytelnikom tak wartościowe informacje :-)

  2. Dentima pisze:

    O takim podziale pokarmów jeszcze nie słyszałam. Ciekawe jest to żywienie biodynamiczne.

Dodaj komentarz