Syrop z czerwonych buraczków

syrop z burakaW ówczesnym świecie leki syntetyczne już  zawodzą, a choroby atakują z coraz większą siłą. Aby temu zapobiec powinniśmy przede wszystkim wzmocnić system odpornościowy. Bez wątpienia musimy zaopatrzyć nasz organizm w prawdziwe pożywienie, które dostarczy właściwych elementów do budowy zdrowia, a jednocześnie odetnie chorobie źródło utrzymania .
Korzystajmy zatem z tegorocznych darów jesieni, jakim  są między innymi buraki. Najtańsze i jedno z najzdrowszych warzyw na polskim rynku. Niepozorne, często niedocenione warzywo, jakże cenne dla naszego organizmu.

Wszechmoc buraka

-    Zalecany przy leczeniu grypy, anginy i wszelkich przeziębień.
-    Sok z buraka oczyszcza krew, oraz wspomaga wydalanie kwasu moczowego z organizmu.
-    Częste jedzenie buraków w postaci sałatek ma działanie lecznicze w otyłości, przy zaparciach stolca, chorobach nerek i wątroby.
-    Są silnie zasadotwórcze  ( wskazane dla osób spożywających duże ilości mięsa, słodyczy, bądź pieczywa ).
-    Barszcz z kiszonych buraków jest doskonałym środkiem na zgagę   więcej…
-   Burak zawiera wit.A, C, B1,  magnez, potas, sód, wapń, także  bardzo rzadki cez i rubid, oraz kwas foliowy.

Wracajmy do  starych, sprawdzonych przepisów naszych przodków. Babcie doskonale znały odżywcze i  zdrowotne wartości warzyw, zwłaszcza buraka. Zaś Starożytni mędrcy mieli rację mówiąc ” Wszystko co nowe, to dobrze zapomniane stare „.
Dzisiejszy przepis to nic nowego. Jest to stara wypróbowana energetyczna odżywka dla osłabionego organizmu .

Składniki:

-  2 kg. czerwonych buraków
-  5 l. wody
- 1,5 l. miodu
Buraczki dokładnie umyć, wrzucić do garnka wlać wodę i gotować jedną  godzinę. Ugotowane buraczki wyjąć z wywaru, obrać i zetrzeć na grubej tarce. Włożyć ponownie do wywaru i gotować 1 godzinę. Po wystygnięciu przetrzeć przez sitko, następnie dodać miód. Całość ogrzewać około 7 – 10 min. Przelać do wyparzonych słoików, odwracając je do góry dnem. Syrop dodajemy do ulubionych herbat.

Czerwone buraki są szczególnie zalecane osobom zestresowanym, kobietom w ciąży, niejadkom, rekonwalescentom i oczywiście sportowcom.
Buraki są bogate w azotany, to też zwiększają sprawność i wydłużają trening u sportowców. Picie soku z buraków pomaga sportowcom trenować około 20 % dłużej.

A Wy jakie znacie domowe sposoby na wzmocnienie, bądź przeziębienie organizmu ?

 



Dodaj komentarz