Napój poranny – poznaj zasady rozsądnego i zdrowego życia

napój poranny
W tym wielkim pędzie cywilizacyjnym coraz mniej miejsca jest dla samego człowieka – zapędzony bez kontaktu z naturą, bez spokojnego snu, bez odpowiedniego odpoczynku i bez zdrowego pożywienia pędzi byle szybciej do przodu.
A kiedy  zasłabnie – połyka tabletkę, wierząc w jej cudowną moc.Tabletka zlikwiduje skutek ale przyczyny nie jest w stanie wyeliminować i wówczas chory skazany jest na tabletkowe dożywocie. Niszcząc w ten sposób żołądek, wątrobę, i później pozostaje operacja, a w dalszej kolejności przeszczep.
Jednak przyczyna nadal nie zostaje usunięta. Niewłaściwe odżywianie, nieodpowiedni tryb życia dalej wyniszcza organizm.
Pisze o tym pani Stefania Korżawska w swoich książkach.

Oto kilka zasad zdrowego życia.

- Dzień zaczynaj od gimnastyki, aby rozluźnić ciało, a dzięki temu krew dożywi każdą jego część.

- Zjadaj ciepłe gotowane śniadanie, które rozgrzeje żołądek, a wówczas on podejmie właściwą pracę.

- Odchodź od stołu z lekkim niedosytem ( przejedzenie doprowadza nas do wielu chorób )

- Małe ilości mięsa gotowanego lub pieczonego we własnym sosie jest dobrą energia dla organizmu.

- Pamiętaj o poście – tak bardzo potrzebny każdemu organizmowi, by mógł pozbyć się zanieczyszczeń.
Wystarczy 3 dni diety bezmięsnej, aby zginęły złe drobnoustroje w przewodzie pokarmowym.

- Spożywaj więcej kasz, dzięki temu zmniejszy się zapotrzebowanie na biały cukier.

- Nie zapominaj o naszych polskich owocach i warzywach, warto też popijać zdrowe soki owocowo-warzywne przygotowane w domu.

- Nie objadaj się przed snem, żołądek nie trawi w czasie snu, w związku z tym jego zawartość ulega gniciu i zatruwa organizm.

- Kawę i herbatę  czarną pij rzadko, a raczej popijaj kompot z suszonych owoców i kawę zbożowa ( dawniej tak często gościła na naszych stołach )

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Wszystko co zjemy na śniadanie ma wpływ na naszą aktywność, bystrość i koncentrację w ciągu całego dnia.
A zatem nie warto z niego rezygnować. Najzdrowszy na śniadanie jest napój poranny twierdzi pani Stefania Korżawska.
Pisze, że organizm rano wydala wiele zanieczyszczeń, oraz resztki pokarmowe z poprzedniego dnia i dlatego nie powinno mu się przeszkadzać, jedząc na śniadanie ciężkostrawne produkty i popijając kawą z cukrem i śmietanką.
To wszystko sprawia, że czujemy się w ciągu dnia zmęczeni i cierpimy na zaburzenia trawienne.
Jeśli zależy ci na zdrowiu , a ufam że tak, to rozpocznij śniadanie od zjedzenia ciepłej i zdrowej zupy warzywnej tzw. napoju porannego polecanego przez panią S.Korżawską.

    Składniki:

- 1 średnia marchewka

- 1 pietruszka

- 1 ziemniak

- kawałek selera

- 3 szkl. wody

Warzywa obrać, zalać 3 szkl. wody i gotować 20 min. Po ugotowaniu miksujemy. Zjadamy ciepłą zupę na pierwsze śniadanie. Jeżeli nie mamy możliwości zjeść drugiego śniadania w pracy w szkole , czy na uczelni to należy dodać do zupy warzywnej kaszę jaglaną lub płatki owsiane.
Ponieważ ciągle brakuje nam rano czasu, tak więc zupę możemy ugotować wieczorem. Przygotowanie jej trwa 10- 15 min.
Rano zupę podgrzewamy i zjadamy powoli zawartość talerza.



5 odpowiedzi na „“Napój poranny – poznaj zasady rozsądnego i zdrowego życia””

  1. Danutaa pisze:

    Bardzo wartościowy wpis !

  2. Denimka pisze:

    Super jest napój poranny!

  3. Barbara pisze:

    Denimka jesteś niesamowita . Wkrótce będą efekty Twojej zdrowej diety :)

  4. Asia pisze:

    dzisiaj ugotowałam taką zupę dla mojego dziecka – więc jutro rano jej podjem i sprawdzę działanie ;)

  5. ula pisze:

    O napoju porannym pisał ksiądz Klimuszko wiele lat temu. Przygotowuje się z tych samych składników, które podała Pani , tylko, że pije się sam wywar a przedtem dodaje otręby . Jednak otręby też zostają na sitku. Naprawdę regeneruje organizm

Dodaj komentarz