Ziarnista posypka na chleb

various fresh and dried herbs on wooden backgroundPrzypadkowo usłyszałam rozmowę młodych mam, które opowiadały sobie co ich dzieci lubią najbardziej jeść. Włosy zjeżyły mi się na głowie kiedy usłyszałam, że mamusia swojemu  dziecku chleb z masłem posypuje wegetą i ono to uwielbia.
Myślę sobie NIE !!! Tak być nie może !!! Glutaminianem sodu nie można karmić dzieci. W ogóle nie powinno się tego jeść.
Genialną alternatywą dla wegety, jarzynki, ziarenka i innych paskudztw jest posypka ze zdrowymi ziarnami. Można ją kupić w sklepie ze zdrową żywnością lub zrobić samemu.
Oto moja propozycja.

Składniki:
-  
1 szkl. ziaren słonecznika
-   1 szkl. sezamu
-   1/4 szkl. maku
-  1/4 szkl. czarnuszki
-  1 łyżka zmielonej  domowej  prażonej cebuli ( do smaku )
-  sól himalajska
-  zioła włoskie
Małe ziarna mieszam ze sobą i prażę na patelni ( na wolnym ogniu ) około 20 minut ciągle mieszając. Słonecznik zwykle prażę wcześniej ( powinien być lekko przyrumieniony. Wystudzone ziarna łączę ze sobą dodając pozostałe składniki. Gotową posypkę przesypuję do przygotowanego słoika.
Samo zdrowie na pajdzie chleba z masłem, lub domowym smalcu.

 

Czarnuszka  -  te niewielkie czarne ziarenka posiadają silne włąściwości  antyzapalne, antynowotworowe i antyoksydacyjne.

Mak  -  jest doskonałym źródłem wapnia ( budulec kości ). Posiada komplet witamin A, B3, E i C, które wzmacniają odporność. Zawiera żelazo, cynk, magnez, miedź,fosfor mangan.

Ziarna słonecznika  -  to przede wszystkim źródło dobrych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ważną rolę w nasionach słonecznika odgrywają witamina E i z grupy B ( pomagają w walce ze stresem ).

Sezam  -  białko w ziarnach sezamu ma prawie taką samą zawartość jak w kurzych jajach. Posiada dużo wapnia, a także dostarcza wiele cennych witamin A,E,B. Dzięki wysokiej zawartości lecytyny, sezam świetnie wpływa na naszą sprawność umysłową.

  APEL DO MAM !!!
Drogie mamy wasze dzieci potrzebują wartościowych przekąsek, wpajajcie im zdrowe nawyki żywieniowe, a unikniecie problemów zdrowotnych waszych pociech.

SMACZNEGO :)



Jedna odpowiedź na „“Ziarnista posypka na chleb””

  1. Majka pisze:

    Jak zrobić prażoną cebulkę? Dodajemy jakieś przyprawy/sól? Pieczemy czy smażymy i jak długo?

Dodaj komentarz